Architektura 21szego wieku : Zwycięzca konkursu ARC Wildlife Crossing / HNTB + Michael Van Valkenburgh & Associates

HNTB i Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Ogłoszono w Waszyngtonie jury ARC uznanych na arenie międzynarodowej profesjonalistów z doświadczeniem w projektowaniu, ekologii i inżynierii wybranego wejścia.
Hyparaturę.
prowadzony przez HNTB z Michaelem Van Valkenburgh & Associates, zwycięzcą Międzynarodowego Konkursu Projektów ARC.
Konkurs ARC Wildlife Crossing zakwestionował interdyscyplinarne zespoły projektowe, aby stworzyć nową generację skrzyżowań dzikiej przyrody dla dróg w Ameryce Północnej.
Cztery wzajemnie powiązane cele konkursu obejmowały: Zapewnienie możliwości międzynarodowym zespołom projektantów, aby sprostać nowym wyzwaniom projektowym w koalescencyjnych zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem transportu drogowego, inżynierią strukturalną, ochroną przyrody i ekologią krajobrazu; Przeglądaj kreatywne nowe podejścia, materiały i projekty, które odnoszą się do podstaw inżynierii transportu i ekologii; Zwiększ liczbę potencjalnych rozwiązań w zakresie opłacalnych, innowacyjnych projektów przejść, które można dostosować do powszechnego użytku w innych lokalizacjach; oraz angażować profesjonalistów i studentów zajmujących się projektowaniem w interdyscyplinarny charakter ekologii drogowej za pomocą aplikacji in-situ w czasie rzeczywistym.
Członkowie zespołu HNTB + MVVA: inżynieria HNTB, Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Architekci krajobrazu PC, konkurs zastosowań ekologicznych Oś czasu: wrzesień 2010.
Styczeń 2011 Renderowanie i rysunki: HNTB i Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Stroną wybraną do konkursu na projekt była West Vail Pass na I-70 w Colorado, około 90 mil na zachód od Denver.
Przełęcz West Vail została wybrana jako miejsce przejścia dzikich zwierząt z 25 kandydatów z 16 stanów w Ameryce Północnej.
Korytarz I-70 w Kolorado uważany jest za istotną barierę dla ruchu dzikiej przyrody, ponieważ jest to jedyna droga międzystanowa wschód-zachód, zapewniająca przemieszczanie się ludzi, towarów i usług przez całe państwo i podzielona na najważniejsze powiązania siedliskowe w południowym Rocky.
Region górski.
Głównym celem konkursu było ponowne wyobrazić sobie, w jaki sposób tworzymy struktury, aby zapewnić bezpieczną mobilność ludzi i dzikich zwierząt, pozwalając im na współistnienie i inspirować kolejne pokolenia struktur przechodzących przez dzikie zwierzęta.
23 stycznia 2011 r.
Na dorocznej konferencji Transportation Research Board jury ARC, cieszące się międzynarodowym uznaniem specjalistów z doświadczeniem w dziedzinie projektowania, ekologii i inżynierii, wyłoniło jednogłośnie zespół HNTB + MVVA jako zwycięzca konkursu.
.
HNTB i Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Hipowolniczna koncepcja projektowa łączy design, ekologię i inżynierię w rozwiązanie, które jest zarówno opłacalne, jak i elegancko proste.
U podstaw koncepcji projektu jest zrozumienie, że ten krajobraz nie jest dla ludzi.
Zamiast pozwalać, by przede wszystkim wizualne, estetyczne czynniki wpływające na kształt krajobrazu, decydowały o formie, system pomostów o charakterze hyparaturalnym jest inspirowany wymaganiami inżynierii ekologicznej.
Zamiast próbować odtworzyć otaczającą przyrodę, projekt destyluje sąsiednie krajobrazy i siedliska, kondensuje i wzmacnia wiele pasm krajobrazowych (Las, Łąka, Krzew, Piargi) poprzez strukturę, a następnie rozszerza te pasma w korytarze siedlisk, które zapewniają połączenia dla większy przekrój gatunków.
Sama struktura składa się z modułowych prefabrykowanych betonowych form hiperparabolicznych (hypar), które pozwalają na minimalne zakłócenia w miejscu i łatwe tworzenie, montaż i wdrożenie, i mogą być rozszerzane lub dostosowywane zgodnie z wymogami migracji.
.
HNTB i Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Podczas gdy konkurencja skupiała się na terenie West Vail Pass, koncepcja projektu HNTB + MVVA jest pomyślana jako prototyp dla regionalnej sieci wiaduktów przyrodniczych, która zajmuje się rozdrobnieniem na większą skalę i stanowi pierwszą fazę pogodzenie mobilności ludzi i dzikiej przyrody.
Łącząc elastyczne rozwiązanie konstrukcyjne z adaptowalnym podejściem do szerokiego zarządzania krajobrazem, hiperaturowa koncepcja projektu oferuje nową wizję rozwiązania problemu fragmentacji siedlisk.
Elastyczność i wydajność elementu konstrukcyjnego mostu sprawia, że jest on wyjątkowo odpowiedni do szerokiego zastosowania, a jego minimalnie inwazyjna konstrukcja umożliwia dostosowanie go do dowolnego miejsca.
.
HNTB i Michael Van Valkenburgh Associates Inc.
Aby rozwiązać złożony konflikt między drogami i dzikimi terenami, potrzebne są rozwiązania trójwymiarowe.
Hypar-natura rozplątuje sprzeczne potrzeby transportu ludzi i zwierząt, łącząc mosty zarówno pod i nad drogą, nakładając zarówno na doświadczenia kierowców, jak i preferencje zwierząt, oraz stosując elastyczne ramy zarówno dla systemów roślinnych, jak i strukturalnych.
W tym nowym prototypie współpracy krajobrazowej i strukturalnej grunt performatywny może rozciągać się od prostego dotyku do regionalnej strategii zarządzania gruntami.
.
HNTB i Michael Van Valkenburgh Associate
[więcej w: zapotrzebowanie na energię elektryczną, zbrojenie płyty stropowej, okno uchylno rozwierne ]

Powiązane tematy z artykułem: okno uchylno rozwierne zapotrzebowanie na energię elektryczną zbrojenie płyty stropowej